Am dorit să aflăm cât mai multe lucruri interesante despre preferințele românilor în privința destinațiilor de vacanță așa că i-am intervievat pe cei de la Globetrotter, o agenție de turism extrem de apreciată pentru atenția la nevoile clienților precum și implicarea activă a echipei în căutarea celui mai bun concediu.
1. Preferințe generale:
– Care sunt cele mai populare destinații de Revelion pentru clienții dumneavoastră? – Clienții noștri preferă o destinație călduroasă, astfel optează spre Egipt, Dubai si Spania
– Ce procent dintre clienți aleg destinații externe și ce procent preferă destinații interne? – Pentru destinații externe în proporție de 80%, iar pentru intern 20%
2. Interes pentru România:
– Observați un interes semnificativ pentru petrecerea Revelionului în România? – Interes mediu spre slab
– Dacă da, care sunt zonele preferate de români (de exemplu, Bucovina, Maramureș, Valea Prahovei, Delta Dunării etc.)? – Poiana Brașov
– Există o creștere sau o scădere a interesului pentru destinațiile interne în ultimii ani? – Este o scădere semnificativă din cauza prețurilor actuale de cazări din România, si influența pe care a avut-o pandemia.
3. Bugete:
– Care este bugetul mediu alocat de clienți pentru un pachet turistic de Revelion? – Daca ar fi să facem o medie, bugetul ar fi undeva la 1000 euro de persoană
– Puteți oferi exemple de pachete populare pentru destinații interne, inclusiv prețuri și servicii incluse? – Un exemplu de pachet ar fi : 4 nopți de cazare cu demipensiune, cine tematice in fiecare seară, show de cabaret, jacuzzi, saună, piscine pentru copii, piscină semiolimpică, preț 1395 euro de persoană
– Ce buget mediu alocă românii pentru destinațiile externe și care sunt cele mai accesibile opțiuni? – Bugetul alocat ar fi intre 500-1000 euro de persoană, iar cea mai accesibilă destinație ar fi Grecia
4. Tipologia clienților:
– Ce tipuri de experiențe caută clienții (lux, tradițional, aventură, city break etc.)? – Majoritatea clienților, tind spre a căuta un loc unde să se relaxeze împreună cu familia, dar avem și foarte mulți clienți aventurieri, care preferă circuite sau un city break
5.Tendințe actuale:
– Observați preferințe pentru destinații mai puțin aglomerate sau exotice, comparativ cu anii anteriori? – Comparativ cu anii anteriori destinațiile exotice au devenit mult mai căutate și dorite
– Cât de mare este interesul pentru pachetele care includ activități specifice (de exemplu, baluri, ski, tururi culturale)? – Aș spune că mediu, dintre cele mentionațe mai sus, interesul e mai mare în ceea ce privește pachetul care conține și activități precum ski
6. Servicii și oferte speciale:
– Ce servicii sau facilități atrag cel mai mult clienții (all-inclusive, transport inclus, mese festive)? – All inclusive-ul este cel mai dorit
– Oferiți pachete personalizate în funcție de preferințele clienților? – Da
7. Pandemie și schimbări:
– Cum a influențat pandemia preferințele românilor în privința destinațiilor de Revelion? – Au început să tindă spre a călători în străinătate
– Există o cerere mai mare pentru locații izolate sau pentru cazare în aer liber? – Cererile sunt mai mari pentru cazări în aer liber